cosmetologist-performing-botox-injections-rejuvenate-frontal-part-face.jpg
young-lady-tying-her-hair-just-before-her-everyday-everning-workout-sunny-summer-day-concr

הזעת יתר בבית השחי

תופעה מוכרת אשר גורמת לאי נעימות לגברים ונשים כאחד. ישנן מספר תופעות  העלולות לגרום להזעה מוגברת בבית השחי, ביניהן יתר פעילות של מערכת העצבים, חוסר איזון הורמונלי, שימוש בתרופות מסוימות ומצבי לחץ נפשי מוגבר. הטיפול בהזרקת רעלן הבוטולוניום לבתי השחי הינו טיפול אפקטיבי ביותר ואינו כרוך בכאב כמעט בכלל.

מה עושה הטיפול? הזרקת הרעלן לאזור בלוטות הזיעה בבית השחי גורמת לכך שהן מפסיקות להפריש זיעה לאזור זה.

אופי הטיפול: אין צורך בהכנה מוקדמת. הרעלן מוזרק באמצעות מחט זעירה למס נקודות בכל בית שחי.

לאחר הטיפול: רצוי לנוח כמה שעות ולהימנע מפעילות מאומצת. לאחר כשבוע, תשובו לביקורת והערכת יעילות הטיפול. הטיפול יעיל לכמה חודשים וניתן לחזור עליו לאחר שההשפעה פגה. טיפול בהזעת יתר אינו מומלץ מתחת לגיל 18.

מלבד ניתוח שיתוק עצבי המערכת הסימפתטית דרך בית החזה, זהו הטיפול היעיל ביותר.

למעט אודם / אי נוחות במקום ההזרקה, לא צפויות תופעות לוואי מרשימות לטיפול.

משך הטיפול הוא קצר (כ-30 דק׳)

הזעת יתר במצח ובקרקפת

הזעת יתר באזור המצח והקרקפת הינה תופעה שכיחה שעלולה להפריע במיוחד לאורך החיים התקין (נהיגה, הרכבת משקפיים ואיפור).

הזעת יתר מוגברת בפנים עשויה להופיע בכל הגילאים, ללא קשר למזג האוויר או לפעילות פיזית, אך בהחלט עלולה להקצין מאלו.

מה עושה הטיפול: שימוש בהזרקת בוטוליניום טוקסין נגד הזעת יתר לאזור מאפשר הפחתת פעילות בלוטות הזיעה בו כך שהן מפרישות פחות זיעה.

אופי הטיפול: במהלך הפגישה ולאחר בדיקה רפואית, יוזרק החומר לאזורים המזיעים, פעילות שאינה כרוכה בכאב קיצוני אך ניתן לבצע אלחוש מקומי קל.

משך הטיפול קצר ואינו כרוך בתופעות לואי חמורות.

הטיפול מספיק בד״כ למספר שבועות – עד חדשיים. לאחר מכן נדרשת תחזוקתו ע״י הזרקות חומר נוספות. כל טיפול אורך כחצי שעה. הטיפול בזריקות בוטוקס לפנים יעיל למשך מספר שבועות עד חודשים, ומצריך טיפולים חוזרים. הטיפול איננו כרוך בכאבים ותופעות הלוואי לרוב קלות וחולפות. עם זאת, קיים סיכון לסיבוכים ולתופעת לוואי שכיחה של הזעת יתר מפצה, המופיעה באזור אחר בגוף. ההקלה בתסמיני הזעת היתר בפנים מורגשת כעבור שבוע עד שבועיים מיום הטיפול.

perfect-female-athlete-resting-after-everyday-workout-urban-sport-concept.jpg
young-confident-female-fitness-trainer-listening-upbeat-music-start-her-everyday-urban-wor

הזעת יתר בכפות הידיים

הזעת יתר בידיים היא תופעה שכיחה אשר מטרידה נשים וגברים כאחד. כפות ידיים מזיעות ורטובות עלולות להביך ולפגוע בתפקוד היום יומי ובקשרים החברתיים. פעולות פשוטות  כלחיצת יד, החזקת חפצים, כתיבה או ציור נעשות מסובכות ומטרידות.

ב-75% מהמקרים התופעה מתחילה בגיל ההתבגרות.

טיפול בעזרת רעלן הבוטוליניום הוא טיפול מצוין שמאפשר פתרון לבעיה לזמן די מכובד ביחס לטיפולי בוטוקס אחרים.

אופי הטיפול: במהלך הפגישה ולאחר בדיקה רפואית, יוזרק החומר לאזורים המזיעים (כפות הידיים), הזרקה בכפות הידיים עלולה להיות מעט מכאיבה ועל כן ניתן להשתמש באלחוש מקומי או בהרדמה מקומית קלה לבקשת המטופל/ת.

הטיפול מספיק בד״כ למספר חודשים עד חצי שנה. לאחר מכן נדרשת תחזוקתו ע״י הזרקות חומר נוספות. משך הטיפול כ- 20-40 דקות הטיפול איננו כרוך בכאבים עזים ותופעות הלוואי לרוב קלות וחולפות. עם זאת, קיים סיכון לסיבוכים ולתופעת לוואי שכיחה של הזעת יתר מפצה, המופיעה באזור אחר בגוף. ההקלה בתסמיני הזעת היתר בפנים מורגשת כעבור שבוע עד שבועיים מיום הטיפול.

הזעת יתר בכפות הרגליים

תופעה שכיחה ומציקה, במיוחד בקרב מתבגרים וספורטאים, אך לא בהכרח, עלולה לגרום למבוכה, קושי בנעילת נעליים מסוגים שונים ואי נוחות כללית.

הזרקת בוטוליניום טוקסין לבלוטות הזיעה הינה טיפול הפיך ומצוין להפחתת כיווצן  של בלוטות הזיעה ובכך להפחתת הזיעה באופן משמעותי מהאזור .

אופי הטיפול: במהלך הפגישה ולאחר בדיקה רפואית, יוזרק החומר לאזורים המזיעים (כפות הידיים), הזרקה בכפות הידיים עלולה להיות מעט מכאיבה ועל כן ניתן להשתמש באלחוש מקומי או בהרדמה מקומית קלה, לבקשת המטופל/ת.

משך הטיפול קצר ואינו כרוך בתופעות לואי חמורות. תופעות הלוואי המקומיות חולפות במהרה. הטיפול מספיק לאזור זה לזמן רב יחסית, לעיתים לשנה שלמה. לאחר מכן יש לשוב ולחזור עליו. משך הטיפול כ- 20-40 דקות. הטיפול איננו כרוך בכאבים עזים ותופעות הלוואי לרוב קלות וחולפות. עם זאת, קיים סיכון לסיבוכים ולתופעת לוואי שכיחה של הזעת יתר מפצה, המופיעה באזור אחר בגוף. ההקלה בתסמיני הזעת היתר בפנים מורגשת כעבור שבוע עד שבועיים מיום הטיפול.

close-up-woman-preparing-run-upstairs-doing-push-ups-urban-sport-concept.jpg